השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הליך פשיטת רגל

    פשיטת רגל הינה הליך המתנהל לגבי חייב אשר נקלע לחובות ואינו יכול לפרוע אותם, כלומר הינו "חדל פרעון".

    עד שנת 2018, היה מוסדר נושא פשיטת הרגל בפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) תש"ם-1980.

    כאשר מטרות ההליך היו :

    • להביא לכך שכל נכסי החייב יכונסו, ימומשו ותמורתם תחולק לנושיו.
    • לסייע לחייבים אשר מצבם התדרדר חרף תום ליבם לפתוח "דף חדש" על ידי קבלת הפטר מן החובות שצברו.

    ההליך התנהל בפיקוח בית המשפט המחוזי, באמצעות בעל תפקיד המכונה "נאמן".

     

    לפני הגשת בקשה לפשיטת רגל - התייעצו עם עו"ד אילנית נקאש

     

    הפטר בפשיטת רגל

    הליכי פשיטת הרגל/חדלות פירעון כלפי החייב/היחיד מסתיימים בהפטר החייב מחובותיו, וזאת בעיקר לצורך תשובתו לחיי הכלכלה. ההפטר עשוי למצוא ביטוי בשתי דרכים כדלהלן:

    1. הפטר לאלתר מחובות החייב בצו לשיקום כלכלי.
    2. הפטר החייב מחובותיו בתום הליכי שיקומו הכלכלי.

    הפטר החייב מחובותיו הינו פטור אישי של החייב מפירעון חובות העבר שאין עוד נכסים בקופת הנשייה כדי לפרעם. בנוסף, הפטר בפשיטת רגל מאפשר לחייבים אופק של שיקום, תקווה וחזרה למסלול חיים תקין ושליו. עורכת דין אילנית נקאש מקדישה שנים רבות לטיפול משפטי בפושטי רגל ואנשים שהגיעו לחדלות פירעון. בדרך זו היא עוזרת להם לשלם חובות ולחזור לחייהם.

     

    מה צריך לדעת על הפטר בפשיטת רגל?

    • הליכי פשיטת רגל נקראים כיום חדלות פירעון ושיקול כלכלי. בספטמבר 2019 נכנסה לתוקף רפורמה חדשה שמטרתה לייעל ולקצר את ההליכים, לתחום אותם בזמן ולאזן בין האינטרסים של החייב ושל הנושה. לפי החוק החדש, נערכת הבחנה עיקרית בין חובות בסכום העולה על 150,000 ₪ וחובות בסכום נמוך מזה.

    חובות שאינם עולים ע"ס של 150,000 ₪ – הבקשה בגינם תוגש ללשכת ההוצאה לפועל, כאשר בסיומו של התהליך תהא לרשמים הסמכות ליתן צו הפוטר את החייב מחובותיו.

     

    חובות העולים ע"ס של 150,000 ₪ – הבקשה בגינם תוגש לכונס הנכסים הרשמי. הדיון בבקשה יתקיים לאחר כשנה בבית משפט השלום ובמהלכו ניתן יהא לקבוע תכנית פירעון לתקופה של כ-3 שנים נוספות (אלא אם קיימות נסיבות מסוימות שאז יהיה רשאי בית המשפט לקבוע תקופת תשלומים ארוכה יותר).

    • בדיון יוצגו אפשרויות להסדרת החובות לצד תכנית הבראה ושיקום כלכלי אותה ידרשו החייבים לעבור כתנאי לקבלת ההפטר.

     

    עורכת דין אילנית נקאש תעזור לכם בקבלת הפטר בפשיטת רגל

    ייצוג משפטי של עורכת הדין אילנית נקאש כדי להשיג הפטר בפשיטת רגל מבטיח לכם יחס הוגן ואוהד וגם טיפול מקצועי ביותר. לאחר שנים רבות שבהן טיפלה בכל סוגי פשיטות הרגל וחדלות הפירעון, עו"ד זו תסייע לכם להתחיל מחדש לאחר הסדרת חובות העבר לשביעות רצונכם.

    מה חשוב לדעת על הליך פשיטת רגל?

    היום ישנה רפורמה בכל הקשור לפשיטת רגל המסייעת לחייב להיחלץ ממצבו הקשה וזאת כמובן באם ישתף פעולה ויפעל בתום לב. ידוע שרבים היום נקלעים למצבם הכלכלי הקשה בשל אירוע שלא תלוי בהם, כדוגמת נסיבות השנה האחרונה, שאם לא כן היו מצליחים להחזיק מעמד ואף להצליח.
    הרפורמה בפשיטות רגל בין היתר מאפשרת לחייבים להגיע להסדר חובות המיטיב עמם והשומרת על זכויותיהם.
    ייצוג פושטי רגל על ידי עורכי דין המתמחה ובקיא ברזי ניהול הליך פשיטת הרגל נותן הגנה משפטית לחייבים מפני עיקולים, עיכוב הליכי הוצל"פ, ביטול הגבלות בחשבון הבנק וכו' ומלווה אותו לאורך כל הדרך עד להפטר המיוחל.
    כיום ההוצאה לפועל יכולה לטפל בחייבים גם בהליכים מזורזים ונוחים יותר – ותוכלו גם אתם להגיע לפריסת חובות ולמעמד מוגן אם תבצעו זאת נכון ובהתאם לחוק החדש.
    לא חובה להגיע לכינוס נכסים לפני שממצים את כל הצעדים שיכולים להינקט נגדכם, אך עליכם להתייעץ עם עורך דין בתחום זה כדי לוודא שקיבלתם את התמונה המלאה לפני שתעשו צעדים לא הפיכים שיפגעו בכם יותר.

    הליך פשיטת רגל לאדם פרטי

    הליך פשיטת רגל יכול להיעשות בשתי דרכים. האחת, על פי בקשת החייב, השנייה על פי בקשת הנושים. בכל הליך כזה יש חשיבות לזהות מגיש הבקשה ולייעוץ שהוא מקבל כדי לעשות זאת נכון ובאופן חוקי. אל תהססו לפנות לעזרת עורכת דין אילנית נקאש על מנת לקבל את הייעוץ הטוב ביותר, כדי לעבור את התקופה הזאת על הצד הטוב ביותר. כדאי להכיר את הזכויות שלכם כפושטי רגל ולמצות אותן בדרך היעילה והטובה ביותר.

    עורך דין מומלץ לפשיטת רגל אילנית נקאש – תעזור לכם לשלם חובות ולהתחיל מחדש

    חשוב להבין שהליך פשיטת רגל אינו מתאים לכל אחד, וקיימים מספר תנאים מצטברים שהחייב נדרש לעמוד בהם שאם לא כן לא יוכל להתנהל בהליך. במקרים אלו ואחרים, פתוחה בפני החייב הדרך להגיע להסדר חוב עם נושים שלא במסגרת צו פתיחת הליכים. ניתן אף להגיע להסדר חוב פרטני בין החייב לבין נושיו ללא התערבות מערכת ההוצאה לפועל ו/או בית המשפט. לכל אחת מן האופציות שפורטו יתרונות וחסרונות שונים ולכן, חייב המעוניין לצאת מחובות צריך לשקול ולבחון בקפידה את המסלולים השונים בטרם ינקוט קו פעולה כזה או אחר.

    פנו לקבל ייעוץ מעורכת דין אילנית נקאש שליוותה חייבים רבים בהליכים כאלה ויכולה לעזור לכם לעשות זאת נכון ובצורה חוקית.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום